Jak się odżywiać, będąc na wakacjach?

Lato to czas, którego wielu z nas z niecierpliwością oczekuje. Wakacyjne wyjazdy, morze, plaża, słońce zwiedzanie i jedzenie na mieście – to synonim udanego wypoczynku! Choć podczas urlopu czujemy się beztrosko, jest coś, od czego nie można dać sobie wolnego. Chodzi o odpowiednie żywienie. Podczas gdy my cieszymy się z wakacji i smakujemy różnych miejscowych rarytasów, nasz organizm ciężko pracuje, aby to przetrawić. Od nas zależy, czy w okresie wakacji utrudnimy mu to zadanie, czy wręcz przeciwnie. Wiele osób dostrzega zalety unikania słonych przekąsek i potraw. Dlaczego? Czy dieta bez soli może sprawić, że będziemy czuć się lepiej?

Dieta niskosodowa na wakacjach – to możliwe!

Czas wakacji to dla wielu osób także czas rozluźnienia. Uważamy, że można nam więcej i często popadamy w skrajności – jemy duże ilości śmieciowego jedzenia, popijamy to wszystko gazowanymi napojami lub alkoholem. W efekcie nie tylko przybywa nam nadprogramowych kilogramów, ale też czujemy się źle – jesteśmy ociężali i zamiast cieszyć się aktywnym wypoczynkiem, szybciej się męczymy. A nie o to przecież chodzi na wakacjach. Owszem, z przyjemnością skosztujemy miejscowych specjałów, trzeba jednak zachować ostrożność. Jeżeli nie chcemy się zbytnio ograniczać, warto wybrać pewien model żywienia, który nie wymaga zbyt wielkiego wysiłku – na przykład w ciągu dnia zjemy dwa zdrowe i dwa mniej zdrowe posiłki oraz postawimy na jakąś aktywność, na przykład pływanie, zwiedzanie czy piesza wycieczka. Warto też zwracać uwagę, by wybierane przez nas potrawy i przekąski nie były zbyt słone. Zamiast słonych chipsów do przegryzienia wybierzmy orzechy lub słonecznik. Zamiast ciastek i batonów postawmy na świeże, lokalne owoce. Taki kompromis pozwoli nam cieszyć się wypoczynkiem bez całkowitego rezygnowania ze zdrowych nawyków żywieniowych. Co więcej, spożywanie mniejszej ilości soli sprawi, że nasze kubki smakowe będą wyraźniej odczuwać smak innych przypraw. To z pewnością przełoży się na lepsze wrażenia smakowe podczas kosztowania lokalnych potraw z miejsca, w którym aktualnie odpoczywamy.

dieta niskosodowa na wakacjach

Co nam daje unikanie soli w diecie przez cały rok?

Badania pokazują, że nadmiar sodu w diecie (który jest głównym składnikiem soli kamiennej) przyczynia się do problemów z układem naczyniowo-sercowym, zbierania wody w organizmie, niewydolności nerek, a także otyłości. Niestety, sposób żywienia wielu z nas sprawia, że każdego dnia przekraczamy maksymalną zalecaną ilość spożywanej soli. A to oznacza, że w ciągu kilkunastu lat drastycznie wzrośnie liczba chorych na nadciśnienie, miażdżycę czy nerki. Wybory żywieniowe Polaków na wakacjach pokazują, że wciąż borykamy się z nadmiarem soli w codziennej diecie. Jeżeli więc zależy nam na naszym zdrowiu i dobrym wypoczynku, starajmy się unikać słonych, niezdrowych przekąsek i nie rezygnujmy z tego nawet podczas urlopu. Dzięki temu po jego zakończeniu nie będziemy musieli na nowo wdrażać dobrych nawyków żywieniowych, a ponadto będziemy się czuli znacznie lepiej w trakcie urlopu. I dzięki temu będzie on bardziej udany!

Więcej na temat diety niskosodowej przeczytacie http://www.wyrzucsolniczke.pl/gotuj-bez-soli

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)