Problemy z nadmiernym zużyciem oleju w silnikach TSI to ogólnie znany fakt. Choć nie dotyczy wszystkich egzemplarzy, właściciele pojazdów z silnikiem tego typu powinni jak najwcześniej upewnić się czy „olejowy problem” nie dotyczy ich samochodu. Jeśli w porę spróbuje się go rozwiązać, można uniknąć wysokich kosztów naprawy.
Silniki TSI, obejmujące zakres pojemności 1.8-2.0, są produkowane od 2007 roku. Wyróżnia je szereg nowoczesnych rozwiązań, mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa. Z czasem okazało się, że oprócz licznych atutów mają jedną główną wadę – generują większe zużycie oleju. Źródło tego zjawiska tkwi w wadliwych w pierścieniach tłokowych, które ze względu na delikatną konstrukcję zużywają się w zbyt szybkim tempie i przepuszczają olej. Nierozwiązany problem z silnikiem TSI może doprowadzić do poważnych uszkodzeń, jak choćby zerwanie rozrządu czy przytarcie silnika. Aby do tego nie dopuścić, warto jak najwcześniej skorzystać z jednego z rozwiązań tego typu usterek.
- Wymiana odmy – zmniejsza zużycie oleju, choć nie rozwiązuje źródła problemu.
- Wymiana tłoków na nowszy typ – wystarcza na pewien czas, jest kosztowne.
- Przeróbka tłoków i wymiana pierścieni – to stosunkowo tani i skuteczny sposób, który rozwiązuje główne przyczynę problemu. Ten sposób naprawy wymaga precyzji i doświadczenia, dlatego nie wykonuje się go w każdym warsztacie.
- Wymiana tłoków na wzmocnione – na rynku zamienników dostępne są tłoki wykonane metodą kłucia, z masywniejszymi pierścieniami.
Przyczyny, skutki i sposoby na problemy z silnikiem TSI szczegółowo zostały opisane tutaj: http://magazynauto.interia.pl/porady/news-olejowy-problem-silnikow-1-8-i-2-0-tsi,nId,1864800
You must be logged in to post a comment.