Jak wzmocnić odporność przed zimowym urlopem?

Sezon zimowych urlopów tuż tuż. Zarezerwowany nocleg, skompletowany sprzęt, spakowane bagaże to jeszcze nie koniec przygotowań. Przed wyjazdem warto zadbać o to, co najważniejsze – własne zdrowie. Wzmacniając odporność nie tylko unikniemy przeziębienia, ale także zapewnimy sobie lepsze samopoczucie.

Infekcja zimą to nic niezwykłego, a jeśli na co dzień na świeżym powietrzu spędzamy raczej niewiele czasu, podczas szaleństw na śniegu będzie o nią łatwo. Właśnie dlatego, odliczając dni przed zimowym wypadem, warto pomyśleć o wzmocnieniu odporności. Już na 2-3 tygodnie przed urlopem należy przyzwyczajać swój organizm do wysiłku w niskich temperaturach. Pomóc w tym mogą zwykłe spacery, np. po zakupy.

Jeśli do tej pory nie zażywaliście suplementów diety z witaminami i minerałami lub nie stosowaliście zbilansowanej diety, to jest najlepszy moment. Im wcześniej zacznie się uzupełniać dietę w niezbędne składniki odżywcze, tym lepiej. Koniecznie powinny się w niej znaleźć kwasy omega-3, witamina D, C, z grupy B. Odporność wzmocnimy w naturalny sposób, stosując zioła i rośliny, np. jeżówkę, czarny bez oraz wprowadzając do menu probiotyki, zawarte w kefirach, jogurtach, kiszonkach.

Niezwykle ważnym czynnikiem, który ma wpływ na prawidłowe działanie układu odpornościowego jest odpowiednia ilość snu. Choć konieczność wysypiania się wciąż bywa bagatelizowana, badania jasno pokazują, że organizm, któremu brakuje nocnej regeneracji jest kilka razy bardziej podatny na infekcje wirusowe.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)