3 zasady zdrowego grillowania

Pierwsze ciepłe dni wiosny już za nami, a więc sezon grillowy można uznać za otwarty. Grill w przydomowym ogródku, na działce lub balkonie to już prawdziwa tradycja Polaków, coraz większą popularnością cieszy się także grillowanie na wakacjach na grillu turystycznym.

Jeśli jesteście amatorami grillowania, to niezależnie od tego, jaki sposób wybierzecie, warto robić to zdrowo. Oto 3 proste zasady zdrowego grillowania.

  1. Grill elektryczny uchodzi za najlepszy dla zdrowia sprzęt do przypiekania jedzenia, jeśli jednak wybieracie tradycyjny grill węglowy lub gazowy, pamiętajcie o tym, aby do rozpalania grilla używać brykiet lub węgiel z drzew liściastych.

2. Nie wolno jeść przypalonego jedzenia – właśnie ono zawiera najwięcej szkodliwych związków.

3. Zamiast gotowych marynat i sosów, pełnych konserwantów i wzmacniaczy smaku, o wiele zdrowiej będzie zrobić je samemu. Można do tego użyć jogurtu, musztardy, oleju, oliwy, octu i ulubionych przypraw i ziół. Naturalne składniki nie tylko świetnie smakują, ale także poprawiają trawienie i neutralizują działanie toksyn.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)